Blogger templates

23 Mayıs 2015 Cumartesi

Anlatım Bozuklukları Konu Testi

1) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlatım bozukluğu yoktur?
A) Tırnakları büyüyenler hemen kessinler.
B) Sinemanın en sevilen sanat olduğunu savundu.
C) Çöllenmeye karşı bir milyon meşe fidanı ekilecekmiş.
D) Ailesinin geçimini sağlamak için çalışıyordu.
2) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde öge eksikliğinden kaynaklanan bir anlatım bozukluğu yoktur?
A) Öğrencilerin hiçbiri yaramazlık yapmadı, öğretmeni dinledi.
B) Çimlere basmak doğru bir davranış değildir.
C) Uzun zamandır görmediği annesini görünce elini öptü, sarıldı.
D) Ada vapurunun motoru arızalanmış, yola çıkamamıştı.
3) “Konuşur gibi yazanları severim, ötekileri bazen okurum; hoşlandığım da olur.” cümlesindeki anlatım bozukluğu, aşağıdakilerden hangisiyle giderilebilir?
A) “hoşlandığım” sözcüğünden önce “onlardan” sözcüğü getirilerek
B) “ötekileri” sözcüğü cümleden çıkarılarak
C) “severim” sözcüğünden sonra “ama” kelimesi getirilerek
D) “bazen” sözcüğünden sonra “de” bağlacı getirilerek
4) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A) Engelli vatandaşlara hem maaş hem de fatura indirimi yapılacak.
B) Okula ne kitap getirmiş ne de kalem.
C) Hiç kimse beni dilemiyor, herkes başka işlerle meşgul oluyor.
D) Adam bizi hiç değilse yola kadar götürebilirdi.
5) Ahmet, köye gittiğinde günlüğüne gördükleri ile ilgili notlar alır.
“(1) Bahar mevsiminde her taraf yemyeşil. (2) Bütün kaynaklardan sular fışkırıyor. (3) Mavi göklerde onlarca kartal kanat çırpıyorlar. (4) .Köylülerin hepsi tarlalarını sürüyor.”
Ahmet, günlüğünü yazarken hangi cümlede anlatım bozukluğu yapmıştır?
A) 1                    B) 2                     C) 3                       D) 4
6) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde virgül (,) kaldırıldığında anlamda değişiklik olmaz?
A) O, koca yalıda yalnız yaşıyordu.
B) O, bu dağları çok iyi bilir.
C) Genç, muhtara okulun yerini sordu.
D) O, güzel günlerine tekrar dönebilse.
7) “Başka ülkelerde de hakemlere saldırılıyor, soyunma odasına kadar kovalanıyor.” cümlesindeki bozukluk aşağıdakilerden hangisi ile giderilebilir?
A) “de” bağlacı cümleden atılarak
B) İkinci cümleye özne getirilerek
C) Yüklem çoğul yapılarak
D) “saldırılıyor” sözü “saldırıyorlar” yapılarak
8) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlamca çelişen sözcüklerin kullanılmasından kaynaklanan bir anlatım bozukluğu vardır?
A) Arkadaşı ile yıllardır karşılıklı mektuplaşır.
B) Kesinlikle bu kritik maçı kazanacağımızı sanıyorum.
C) Hiç olmazsa bari biraz dinlensek.
D) Eleştiri yazılarını severim, onları okurum.
9) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A) Sahildeki çay bahçesine epey zamandır gitmiyormuş.
B) Günümüzde sanat dergileri pek okunmuyor.
C) Kapıya gelen çocuğun boyu uzun, elbiseleri de düzenli değildi.
D) Kitapları masaya az önce ben koymuştum.
10) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?A) Halide Edip’in ve Reşat Nuri’nin eserlerini beğenerek okudum.
B) İyi bir şair olabilmek için sürekli şiir yazmak gerektiğini biliyordu.
C) Ülkemizin önde gelen yazarlarıyla dostluğumu sürdürmekteyim.
D) Memduh Şevket de, Sait Faik de ben de insancıl çizgide öyküler yazdım.
11) “İki sene önce elde ettiğimiz, çok iyi bir başarıydı, kimse eleştirmesin.”
Bu cümledeki anlatım bozukluğunun özdeşi, aşağıdakilerin hangisinde vardır?
A) Herkes yerlere bakıyor, ancak hiçbir şey göremiyordu.
B) Ünlü yazar şimdiye kadar birçok öğrenciler yetiştirdi.
C) Zengin ve varlıklı kişiler yoksullara yardım etmeli.
D) Evladına sıkı sıkı sarıldı, son kez doyasıya öptü.
12) “Günümüzde hemen herkes, özel ve devlet hastanelerinde muayene olabiliyor.”
Bu cümledeki anlatım bozukluğunun nedeni hangi seçenekte verilmiştir?
A) Sözcüğün yanlış anlamda kullanılması
B) Tamlama yanlışlığı
C) Gereksiz sözcüğün kullanılması
D) Özne – yüklem uyumsuzluğunun olması
13) (1) Beşiktaş’ta oturduğumuz sıralarda bile Be-yoğlu’na, Taksim’e çıkmadan edemezdik. (2) Sonra da, Yeni Melek Sokağı’nda hamburger yedik, diye pek mutlu olurduk. (3) Hamburgerin ilk adını duyurduğu zamanlar… (4) Izgarada hafiften kızartılan yuvarlak ekmek çok lezzetliydi doğrusu.
Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde bir anlatım bozukluğu vardır?
A) 1                    B) 2                     C) 3                       D) 4
14) Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisinin yanlış anlamda kullanılması anlatım bozukluğuna yol açmıştır?
A) Sigara, kansere yakalanma şansını büyük ölçüde artırır.
B) Hava kirliliğinin bir nedeni de araçlardır.
C) Doğaz gaz kullanımı, hava kirliliğini büyük oranda azaltmaktadır.
D) Şeker hastası olanların aspirin kullanmaması gerekir.
15) Adam (1) yeni (2) eşinin (3) çocuklarını benimseyip benimsemeyeceği (4) kaygısı içindedir.
Numaralanmış yerlerden hangisine virgül getirilirse anlam bulanıklığı giderilmiş olur?
A) 1                    B) 2                     C) 3                       D) 4

Anlatım Bozuklukları Konu Testi cevapları


1.D – 2.B – 3.A – 4.A – 5.C – 6.B – 7.B – 8.B – 9.C – 10.D – 11.D – 12.B – 13.C – 14.A – 15.C

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

- -
Ziyaretçi Defteri yükleniyor...

About

YORUM YAZARAK DESTEK VEREBİLİRSİNİZ.. www.dersburdavar.blogspot.com